Junak M10
Motocykl został przywieziony w „worku po ziemniakach” w częściach… w stanie katastrofalno- rozpaczliwym. Weryfikacja części pokazała, że większość elementów chromowanych
nie nadaje się do powtórnego chromowania. Razem z właścicielem doszliśmy do wniosku, że zastąpimy je nowymi elementami wykonanymi ze stali nierdzewnej. I tak : szklanki przednie i tylne , wąsy błotnika, osłony lasek popychaczy, podstawka tablicy rejestracyjnej oraz wszystkie śruby i kierownica są z nierdzewki. Koła i szprychy są chromowane i pochodzą od Motocykle Jacka z Osielska.
Wszystkie elementy malowane były: wypiaskowane i pomalowane podkładem proszkowym. Część z nich tzw. twarde elementy czyli rama, wahacz, podstawka centralna, przednie golenie, podstawka akumulatora itp zostały wykończone czarnym lakierem proszkowym i klarem. Reszta miękkich elementów została pomalowana klasycznie lakierami akrylowymi włącznie z malowanymi szparunkami.
Silnik był poskładany z dwóch różnych połówek…więc blok został wymieniony. Silnik jest rozwiercony na 505 ccm. Skok tłoka jest oryginalny 89 mm. Tłok pochodzi z PORSCHE i ma średnicę 90,5 mm. Wałki rozrządu o wzniosie 10 mm. Zawory powiększone, dolot zwiększony do 35 mm, gaźnik KEIHIN 34 mm, dwie świece na cylinder, zmienione przełożenia.
Sporo części nowych : wydech, ramka lampy, pokrowiec na siedzenia, wszystkie gumy.
Elektryka 12 v w oparciu o DYNAMO od Motocykle Jacka.
Motocykl wygląda i jeździ fantastycznie!!!!